BORIGINAL DOWN UNDER

De hilarische avonturen van Ingeborg Down Under

tiki comes into the world
Lilypie Baby Ticker

zaterdag, december 04, 2004

Ik wil ook Sint en Piet !



Dit jaar ben ik ver weg van het grote feest
en Sint is nog nooit in Nieuw Zeeland geweest
Nu had ik een brief achtergelaten in mijn sandaal;
Uiteraard met een wortel en in oer-Hollandse taal
Helaas, geen nachtelijk bezoek van de goede Sint
En ik was nog wel zo lief ! Aan mij had je geen kind

Nederland is wellicht al bijna meer dan de Sint aan kan
En hier moet ik het doen met die stomme overdreven kerstman
Ik heb nog nooit een rendier zien vliegen, wat een onzin
Maar Zwarte Piet in een schoorsteen, daar breng je niets tegen in

Geen chocoladeletters, pepernoten of marsepein voor mij dit jaar
Maar hopelijk wel gedichten in deze blog als jullie commentaar
Onder het motto: Boriginal wil ook het Sinterklaasgevoel
Lekker dichten en veel Sint & Piet flauwekul is wat ik bedoel...



11 Comments:

At 7:32 p.m., Blogger rebel said...

Hee borgje daar onder de planeet
alwaar men niet van Sinten weet
sturen we jou een virtuele perpernoot
per expres pakjesboot
zoet ben je als marsepein
al zou je ook wat ondeugend zijn
soms ietwat knetter
als een grote romige leesblinde chocoladeletter
in gedachten vier jij het mee in Nederland
gooit zwarte piet voor jou een strooiende hand
kijken of ie de wereld over kan gooien
om bij jou ook wat suikergoed te strooien.

 
At 2:35 a.m., Anonymous Anoniem said...

Hier heel ver vandaan
over een grote oceaan
zit een jonge vrouw
die sint effe wou
daar in de vreemde
niemand die sint claimde
daar word nu wat aan gedaan
heb effe mijn andere dingen laten staan

Lieve Borg

eerst een stuk marsepein
goed voor de lijn
hierna een bankerletter
word je steeds vetter
ook de pepernoten
worden naar je toe gespoten
een letter van chocola
voor effe daarna
nu heb je verschrikkelijke dorst
hier een fles champagne,pas op dat je niet morst
Mocht je het nog niet zat zijn
ligt er nog een worst van marsepein.
Bij jouzijn mooie rotsen
als je dit allemaal gegeten hebt ga je kotsen.

Deze Pieternel kent jou niet goed
vandaar dat het even zo moet.

 
At 6:11 a.m., Anonymous Anoniem said...

Ach Sint...hebt u het dan te druk
voor een beetje banklettergeluk?
Dat Borgje zo ver van neerlands grond
Dat zich bij het ontwaken opwond
omdat zij- luister goed Heilig Man-
Niets in haar modieus opengewerkt schoentje vond

Doch...op het sinterklaasjournaal
vertelde ons Diewertje zuur
Van boetes voor Sint en Americo
vanwege 350 km per uur!

Haal dan -vooruit- nog een nachtje door…
Wat is de moeite, witbebaarde bink?
De vlam in de pan net als onze Henk
Koele wijn
wat marsepein
Een pepernoot tis al genoeg
Even een beetje Hollandia
is al waar zij om vroeg
Gewis en gezwind
Nog een gelukkig kind
Daar doet u het toch voor?

;) Dietepiet

 
At 6:11 a.m., Anonymous Anoniem said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

 
At 7:06 a.m., Blogger Boriginal said...

lydi is bezig om ee per ongeluk dubbele post te verwijderen, wat niet zit te lukken zeg maar,
dit is lydi dus die aan het hacken is, onder boriginals naam..lekke ingewikkeld.

 
At 5:53 p.m., Anonymous Anoniem said...

Foei wat heb ik nu gehoord
lydi die helemaal niet spoort
zit op een anders site te hacken
Piet zal jou wel eens pakken

ada

 
At 7:58 p.m., Blogger rebel said...

Lekkere piet die je pakt
is lekkerder dan op woensdag gehakt
Van die lekkere pepernoten
heb ik echt genoten
Beautje is niet vies
alleen niet zo kies
en keurig en braaf
groetjes uit brabant met een sinterlijk alaaf.

Vraag je niet af
is dit toch effe ongelooflijk maf
maar vandaag is het pakjesuitpakdag
we zijn van slag
door spekken en pleegzusterbloedwijn
je moet ergens teut van zijn
dan kruipen we bij gebrek aan stabiele benen
maar door de overloop henen
Ja dit is ook
een inside joke
Ik zie nu borgje grijnzen
een tegenzet overpeinzen
bieslook en blokkwast
gooien is ongepast
behalve pepernoten die mag je smijten
al ga je van de laxerende werking
ongelooflijk schijten.

 
At 8:28 p.m., Anonymous Anoniem said...

Heb je pleegzuterbloedwijn gekregen
hebben ze iets voor je verzwegen
met die fles aan de haal
betekend je koppie word kaal

Peit die wil jou pak
heeft maar ene zak
stiekem binnen gekropen
begint die jou te slopen

adapiet

 
At 10:22 p.m., Anonymous Anoniem said...

En dan te bedenken dat de grootste suprise vandaag
uit nieuw zeeland kwam in plaats van de sint..
Hans

 
At 7:56 a.m., Anonymous Anoniem said...

hahaha Ada volgens mij ben JIJ met die fles aan de haal hahaha.
Nou Down Under grinnik volgens mij heb je genoeg gedichies zo.
Burp...ik moet naar bed
Rara..wat rijmt hier
Sorry ken niet meer rijmen mn haagse cd blert er zo doorheen. Doe rustig an met jouw kadootje, want dat is het, en geniet er vooral heeeel erg veel van.

Dieterdepiet

 
At 9:36 a.m., Blogger Boriginal said...

Op Pakjesavond was het guur regenachtig weer
En helaas, ook ineens geen internet meer !
Dus wat later dan geplend, maar desalnietteminplus
Bedankt voor alle geweldige reacties dus !
Ik verkeerde helemaal in de sferen van Sint Nicolaas
Nu weer tijd voor het strand; makker staakt uw wild geraas...
Zie de zon schijnt door de bomen...
't Heerlijk strandweer is gekomen...

(Plagen mag toch, of niet soms ?)

Veel liefs en heel erg bedankt !

 

Een reactie posten

<< Home